تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

معرفی 10 مدل از انواع خطاهای اینورتر

10 مدل از خطاهای اینورتر و راه های رفع این خطاها را در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد. که این خطاها به همراه 10 راه حل برای رفع کلیه عیب های انواع اینوتر ها از جمله: خطاهای اینوتر اینوت، خطاهای اینورتر زست، خطاهای اینوتر یونیک، خطاهای  اینورتر دلتا و… سایر خطاهایی که به صورت عمومی بین اینورتر ها متشرک است میپردازیم.

توجه: هرگز بدون شناسایی علت خرابی دوبار برق را روشن نکنید، در غیر این صورت ممکن است اینورتر آسیب جدی ببیند!

ایرادات جزئی چیست؟

خطاهای جزئی که در اینورترها بروز میکند و سیستم خطاهای جزئی را به خاطر نمی سپارد، فقط نشانگر خطا است و پس از ناپدید شدن عیب، آلارم به طور خودکار برطرف می شود. اگر در حین کار اینورتر هشدار خطای جزئی رخ دهد، سیستم متوقف نخواهد شد. هشدار خطای جزئی در هنگام خاموش شدن رخ می دهد و اینورتر می تواند به کار خود ادامه دهد. خطاهای جزئی یا سبک عبارتند از:

  • هشدار دمای بیش از حد ترانسفورماتور
  • هشدار دمای بیش از حد کابین
  • باز شدن درب کابینت
  • بای پس واحد

چرا اینورتر آلارم ov1 و ov2 و ov3 می‌دهد؟

احتمالا بار دارای اینرسی می باشد و در هنگام توقف یا شروع تولید ولتاژ اضافه می کند باید از مقاومت ترمز یا DBU استفاده کنید ، اگر با استفاده از مقاومت ترمز یا DBU مشکل حل نشد احتمالامقاومت ترمز چاپر DC یا DBU  مشکل دارد.

اینورتر آلارم اضافه حرارت می دهد و دائما چراغ trip  روشن می‌شود.

این آلارم بدین معنا  می باشد که گرمای داخلی اینورتر افزایش یافته است و احتمال دارد فن اینورتر کار نکرده یا کانال های هوایی هیت سینک اینورتر توسط گرد و غبار مسدود شده اند برای رفع این مشکل اینورتر را توسط  باد تمیز کنید یا فن را در صورت لزوم تعویض نمایید.

در هنگام  Auto Tune  کردن اینورتر آلارم می دهد و نمی‌تواند پارامترها را ثبت کند.

دلیل این مشکل این است که حتما باید موتور شما و اینورتر انتخابی شما در رنج درستی انتخاب شده باشد برای مثال نباید برای یک موتور 1.5 KW از اینورتر 22 KW استفاده کنید در این صورت باید حتما توان موتور را بصورت دستی به اینورتر وارد کنید و بعد از آن پروسه اتو تیونینگ را انجام دهید.

برای خرید انواع اینورتر و دیدن اطلاعات دقیق تر اینجا کلیک کنید.

خطای Over current در اینورتر(inverter)

خطای over current که با نماد OC در درایو ها ظاهر می شود معمولا یکی از خطاهای مهم در اینورتر ها است این خطا بیانگر اضافه جریان در اینورتر است.
در تنظیم پارامتر های اینورتراگر پارامتر Acc که همان زمان راه اندازی موتور است کم انتخاب شود در نتیجه زمان دور گرفتن موتور کاهش میابد و اینورتر جریان لحظه ای زیادی می کشد و در نتیجه خطای oc ظاهر می شود. این خطا معمولا در درایو هایی با موتور هم کیلووات انتخاب شده باشند بیشترخ می دهد.
ممکن است مد کنترلی درایو درست انتخاب نشده باشد و خطای oc طاهر شود
در صورتی که پارامتر ها اصولی تنظیم شد و باز خطایoc روی نمایشگر درایو بود احتمال زیاد ct های اینورتر اسیب دیده که در بعضی موارد باعث سوختن IGBT درایو ها نیز می شود.

خطای over voltage در اینورتر(inverter)

از خطا های مهم در اینورتر خطای OV است که بیانگر اضافه ولتاژ است.

اگر ولتاژ ورودی بیشتر از حد زیاد شود داخل اینورتر ها حفاظی است به نام وریستور که زمانی که ولتاژ نوسان کند این وریستور ها سوخته و خطای OV در درایو ظاهر می شود. این کار برای حفاظت از مدارهای داخلی اینورتر ها اتخاذ شده معمولاد در بیشتر درایو ها وریستور ها عمل نمی کند و باعث آسیب زدن به مدار قدرت درایو می شود.
اول از از همه باید از صحت برق وردی اطمینان حاصل کنیم زیرا ممکن است ولتاژ ورودی نوسان داشته باشد و این امر باعث به وجود امدن خطا شود. برای رفع ان باید از فیلتر ورودی استفاده کنیم.
در زمان هایی که link dc بیشتر از حد مجاز شود error OV در درایو ظاهر می شود که باید برای رفع این مشکل از مقاومت ترمز استفاده نمود.

خطای Over load یا OL در اینورتر (inverter)

یکی از خطاهای رایج در درایو ها خطای  OL یا Over Voad هست که بیانگر اضافه بار است.
ممکن است در صورت زیر بار بودن موتور در لحظه راه اندازی درایو جریان زیادی تحمل کندو ارور OL روی پنل ظاهر شود. در این حالت می توان با تغیر مد کاری یا افزایش گشتاور یا افزایش ACC و.. این اررور را از بین برد.
همچنین ممکن است علت نمایش خطای OL خرابی درایو باشد که احتمال دارد IGBT یا سایر قسمت های درایو اسیب دیده باشد که باید برای تعمیرات درایو را ارسال نمایید

خطای Under Voltage یا UV در اینورتر (inverter)

خطای OV در درایو بیانگر افت ولتاژ در اینورتر است.
برای برطرف کردن عیب اول باید از صحت برق ورودی اطمینان حاصل کنیم. با ولت متر باید برق وروودی را اندازه گرفت. اگر برق ورودی کمتر از حد مجاز باشد این خطا در درایو ظاهر می شود.
ممکن است نوسانات برق باعث خرابی مدار قدرت اینورتر شده باشد که در این صورت باید درایو برای متخصص ارسال شود.

خطای Over Heat یا OH در اینورتر (inverter)

زمانی این خطا رخ می دهد که دمای محیط بیش از حدِ استاندارد باشد یا ممکن است فن درایو سوخته باشد که باعث روج خطای OH شده  باشد.
در واقع کد خطای OH یا Over heat در اینورتر ها یکسان است.

ٖ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

مطالعه بیشتر...

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.