تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

بدون این وسیله سفر با ماشین شخصی هرگز نرو! (معرفی اینورتر خودرو)

تصور کنید برای تعطیلات نوروز همراه با خانواده با ماشین شخصی خود به سفر رفته اید، همراه شما وسایل برقی متفاوتی می باشد که هر کدام نیاز به برق شهری 220 ولت دارند اما به پریز برق دسترسی ندارید! در این حالت شما چه کاری انجام میدید؟ ما برای شما راه حل مناسبی در نظر داریم که می تونید تمام وسایل برقی خودتون رو به راحتی با باتری ماشین شارژ کنید، و برق 12 ولت خودرود رو به 220 ولت شهری تبدیل کنید.

اینورتر خودرو چیست؟

اینورتر خودرو (Vehicle Inverter) از نظر فنی مشابه مبدل برق خودرو است، با این تفاوت که در واقع اینورتر یک تجهیز الکترونیکی است که جریان DC ولتاژ بالا مانند باتری خودرو را به جریان AC تبدیل می‌کند تا بتوان از آن برای تامین نیازهای الکتریکی داخل خودرو استفاده کرد. به عبارت دیگر، مبدل برق خودرو فقط به تأمین برق برای دستگاه‌های الکترونیکی از طریق پریز خودرو کمک می‌کند، در حالی که اینورتر خودرو می‌تواند به صورت مستقیم تمام نیازهای الکتریکی خودرو را تأمین کند.

مبدل برق ماشین چه کاربردی دارد؟

مزیت اصلی داشتن یک اینورتر برق داشتن یک پریز در داخل وسیله نقلیه شماست. این بدان معناست که می‌توانید دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و حتی تلویزیون‌های کوچک خود را بدون پریز دیواری در نزدیکی شارژ و روشن کنید.

مقاله پیشنهادی:  32 خطای رایج در اینورتر و راه های رفع این خطاها

شما می توانید در زمانی که به پریز برق دسترسی ندارید و خودرود تان نیاز به تعمیر دارد با اینورتر خودرو وسایل خود را روشن کنید و هم زمان نور محیط را تامین کنید تا بدون مشکل بتوانید کار خود را انجام دهید.

نحوه استفاده از اینورتر و مبدل برق خودرو

برای کارکردن اینورتر باید به نحوی آن را به باتری خودرو متصل کنید. برخی از رایج ترین روش‌های اتصال مبدل برق خودرو عبارتند از:

  1. مستقیم به باتری
  2. فندک سیگار

آیا اینورتر باتری ماشین را خراب میکند؟

از نظر تئوری، تقریباً هر دستگاهی می تواند از باتری ماشین تغذیه کند، اما اکثر اینورترها فقط برای استفاده‌های کوچک و گاه به گاه در نظر گرفته شده‌اند.

برق رسانی به دستگاه‌های بزرگ یا استفاده از شارژر برای مدت طولانی می‌تواند باتری خودرو را تخلیه کند و بر انرژی دریافتی خود خودرو تأثیر بگذارد.

اینورترهای قوی، بزرگ‌تر و دائمی‌تر با استفاده از کابل و گیره سوسماری مستقیماً روی باتری نصب می‌شوند و به خودرو متصل شوند.

استفاده از اینورتر در خودرو در شرایط عادی و با توجه به توان و نوع باتری ماشین، به باتری آسیبی وارد نمی‌کند. با این حال، در صورت استفاده نادرست از اینورتر و یا عدم رعایت قوانین و دستورالعمل‌های سازنده، باتری ماشین ممکن است آسیب ببیند.

باید توجه داشت که هر باتری دارای ظرفیت مشخصی برای ارائه برق می‌باشد. با توجه به توان مصرفی دستگاهی که به وسیله اینورتر به آن وصل می‌شود، باید از توان باتری ماشین به طور متعادل استفاده شود و در صورت نیاز، باید باتری را به طور منظم شارژ کرد.

مقاله پیشنهادی:  راهنمای جامع و کامل در هنگام خرید اینورتر

همچنین، در صورت نیاز به استفاده از اینورتر با توان بالا، بهتر است از یک باتری خودرو با ظرفیت بالاتر و مناسبتر استفاده کرد و برای بهره برداری از اینورتر بهینه، نیاز است به انتخاب یک مدل با توان مناسب و مطابق با نیازهای مصرفی خودرو.

بنابراین به طور کلی، استفاده از اینورتر در خودرو به طور عمومی به باتری ماشین آسیبی وارد نمی‌کند، با این حال، برای استفاده بهینه از اینورتر، بهتر است دستورالعمل‌های سازنده را رعایت کرده و توان مصرفی دستگاه‌های وصل شده به اینورتر را در نظر گرفت.

آیا باید یک مبدل برق خودرو تهیه کنید؟

با توجه به تنوع دستگاه های موجود در بازار، با توجه به نیاز شما مدل های مختلفی وجود دارد و داشتن یک اینورتر برق بسیار ارزشمند است، زیرا ممکن است در یک موقعیت وخیم به شما کمک کند.

اگر در جایی قرار بگیرید که به برق دسترسی نداشته باشید، یک اینورتر برق بهترین دوست شما خواهد بود. شما می توانید دستگاهی را پیدا کنید که برای نیازها و بودجه شما مناسب تر است، با قیمت هایی از پانصد تا چند میلیون تومان. چه برای اوقات فراغت به آن نیاز داشته باشید و چه برای ضرورت، قدرت و نیروی الکتریکی کاربردی همیشه در کنار شماست.

سوالات متداول

اینورتر یا مبدل برق خودرو چیست؟

این محصولات دستگاه‌هایی هستند که جریان مستقیم باتری خودرو (DC) شما را به جریان متناوب (AC) تبدیل می‌کنند.

روش اتصال مبدل یا اینورتر برق خودرو چگونه است؟

برخی از این محصولات به فندکی خودرو، برخی دیگر به فیوز خودرو و نمونه‌های قوی این محصولات به باتری خودرو متصل می‌شوند.

در زمان خرید اینورتر برق خودرو به چه نکته‌ای توجه کنیم؟ در زمان خرید این محصولات دقت داشته باشید تا توان دستگاه با میزان آمپر باتری خودرو شما هماهنگ باشد.
مقاله پیشنهادی:  گیربکس خورشیدی چیست؟ + راهنمای خرید گیربکس
ٖ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

مطالعه بیشتر...

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.