تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

مزایا، معایب و راهنمای استفاده از ریل و واگن ها

ریل و واگن‌ ها از قطعات پر کاربرد در ماشین‌آلات مختلف هستند که برای کنترل حرکت خطی رفت و برگشتی بار‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای افزایش طول عمر مفید ریل و واگن و همچنین کسب بیشترین بازدهی از آن باید در نگهداری آن نکاتی را رعایت کرد.

در ادامه با نکات لازم برای نگهداری و مراقبت از ریل و واگن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

بیشتر بخوانید: کاتالوگ های فارسی و انگلیسی محصولات برند هایوین Hiwin

 

و واگن 12 scaled

راهنمای استفاده از لینیرگاید (ریل و واگن)

  • پس از مونتاژ در سیستم حرکتی ماشین، لینیر گایدها با گریس یا روغن بر پایه لیتیوم روانکاری شود.
  • حتما مسیر های روانکاری لینیر ها را قبل از تحویل و نصب با روغن ضدخوردگی روانکاری کنید.
  • واگن های لینیرگاید از قطعات پلاستیکی مختلفی تشکیل شده اند، هنگام تمیزکردن برای جلوگیری از آسیب های احتمالی واگن ها، آن هارا در معرض مواد آلی قرار ندهید.
  • سعی کنید از ورود اجسام خارجی به داخل واگن ها جلوگیری کنید زیرا این امر می تواند به محصول آسیب برساند.
  • از جداکردن قطعات بپرهیزید، این کار باعث ورود اجسام خارجی به مسیرهای راهنما و مسدود شدن آن ها می شود که موجب آسیب می شود.
  • از سقوط اشیا روی واگن ها که به عملکرد مسیرهای راهنما آسیب می زند، جلوگیری کنید.
  • دامنه کاربرد دمایی در سری E2 (کیت خودروانکار)، 10- تا 50 درجه سانتی گراد و برای انواع Q1 (لینیرهای خطی آرام)، 10- تا 80 درجه سانتی گرادو حداکثر دمای سرویس از نوع سری SE (درپوش انتهایی فلزی)، 150 درجه سانتی گراد و برای سایر انواع استاندارد 100 درجه سانتی گراداست.
  • برای شرایط خاص میتوانید با مراجعه به کاتالوگ و مشاهده جزئیات بیشتر نوع لینیر گاید را انتخاب کنید.
مقاله پیشنهادی:  ۳ کاربرد مهم اینورتر صنعتی که باید بدانید!

 

عمر مفید ریل و واگن (لینیر گاید)

هنگامی که مسیر حرکت و عناصر یک راهنمای خطی به طور مداوم تحت تنش های مکرر قرار می گیرند، که سبب پوسته پوسته شدن سطح مسیر ریل رخ خواهد داد. به این حالت پوسته پوسته شدن، خستگی می گویند.

عمر یک لینیر گاید به عنوان کل مسیر طی شده تا ظهور خستگی در سطح مسیر حرکت یا غلت زدن مشخص می شود.

و واگن 11 scaled

مزایا و معایب استفاده از ریل و واگن (لینیر گاید)

مزایا

  • طول عمر زیاد با دقت حرکتی بالا: عدم روان‌کاری موجب فرسایش بین سطوح می‌­شود، که شدیدا بی­‌دقتی را بالا می­‌برد، در مقابل، تماس غلتانی، فرسایش بسیار کمی دارد. بنابراین ماشین می‌­تواند به طول عمر بالاتر به همراه دقت حرکتی بیشتری دست پیدا کند.
  • دقت بالای موقعیت مکانی: زمانی که یک بار به کمک یک ریل و واگنی، خطی جابه‌جا می‌­شود، اصطکاک تماسی بین بار و بستر، تماس غلتان است؛ بنابراین، مادامی که بار در حرکت است، هیچ­گونه لغزشی وجود نخواهد داشت.
  • امکان حرکت سریع با نیروی رانندگی کم: به دلیل اینکه ریل و واگن خطی، ضریب مقاومتی بسیار کمی دارد، تنها نیروی کمی برای حرکت بار مورد نیاز است. در نتیجه نیروی بیشتری، به خصوص در قسمت‌­های حرکتی سیستم ذخیره می‌­شود.
  • ظرفیت بار برابر در همه جهات: ریل و واگن­‌های خطی می‌­توانند بار را چه در جهت عمودی و چه افقی بردارند. اسلایدهای خطی سنتی تنها می‌­توانند بارهای کوچک را در جهت‌­های موازی با سطح تماس بردارند و در این حالت بی­‌دقت‌­تر نیز عمل می‌­کنند.
  • نصب آسان: نصب یک ریل و واگنی خطی بسیار آسان است. ساییدن یا تراشیدن سطح ماشین برای بدست آوردن سطحی صاف و کاملا موازی و دنبال­ کردن دستورالعمل نصب و سفت­ کردن پیچ­‌ها در گشتاور مخصوص­‌شان می­‌تواند به یک حرکت خطی بسیار دقیق منجر شود.
  • روغن کاری آسان: با یک ریل و واگن حرکت خطی، گریس‌­کاری از طریق گریس‌­خورهای روی بلوک یا واگن ریل، بسیار آسان است. همچنین، استفاده از سیستم مرکزی روغن­‌کاری به کمک پمپاژ روغن از طریق اتصال پمپاژ نیز، امکان پذیر است.
  • قابلیت تعویض : بر خلاف بسیاری دیگر از ریل و واگن‌­های قدیمی، این ریل و واگن­‌ها به راحتی قابلیت تعویض واگن را دارند. فقط باید این عمل بسیار دقیق صورت پذیرد و از دستورالعمل خاص خودش استفاده کند.
مقاله پیشنهادی:  تفاوت سروو موتور و استپ موتور چیست؟ کدام یکی بهتر است؟

معایب

از معایب لینیر گاید می‌توان به لزوم دقت در نصب هزینه‌های نگهداری و تامین نگهداری‌های کوتاه‌مدت و مداوم و همچنین در مواردی هزینه‌های اولیه نصب بالا می‌توان اشاره کرد.

برای کاربردهای عمودی کارایی لازم را ندارد. چند مورد برای بررسی ریل و واگن خطی وجود دارد که باید از آن اجتناب کرد. به طور منظم در ماشین­ آلات مشکلاتی مانند خوردگی ریل، بریدگی در ریل یا سایش می­‌توانند اتفاق بیفتند. این آسیب­‌های مختلف می‌­تواند به دلیل مراقبت ضعیف سیستم، عدم تعادل بیش از حد، چسبیدن مواد مختلف به ریل یا روان‌کاری ضعیف باشد. راه آسان برای رفع این نوع مشکلات این است، که تعمیر و نگه­داری واگن­‌ها و ریل­‌ها را با دقت و منظم انجام دهیم و از نصب و راه‌­اندازی آن‌­ها همانطور که در دستورالعمل­‌ها اشاره شده، اطمینان حاصل کنید.

و واگن 13 scaled

خصوصیات ریل و واگن‌­های خطی

  • دارای آب­‌بندی مناسب
  • از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده
  • دارا بودن سایز و اندازه استاندارد بین 5 تا 65 میلیمتر
  • داشتن قابلیت تحمل گشتاور از 0 تا 0.9 کیلو نیوتون متر
  • دارا بودن سطوح صیقلی با حداقل نویز
  • بسیار با دوام
  • دارا بودن استحکام بالا توسط مواد مرغوب

 

ممنون از اینکه همراه ما بودید شما می توانید انواع قطعات سی ان سی را از فروشگاه راستان کالا با قیمت مناسب خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی راستان کالا یکی از فروشگاه های آنلاین ایران است که در زمینه :

فعالیت میکند.

شرکت فنی مهندسی راستان(راستان کالا) مشاوره، آموزش، فروش و اجرا پروژه های اتوماسیون صنعتی و وارد کننده اینورتر، سروموتور، قطعاتcnc و PLC ،HMI در کشور با کادری مجرب بیش از بیست سال تجربه می باشد.

مقاله پیشنهادی:  آنباکس و نگاه اولیه به اینورتر invt اینوت مدل gd27 گود درایو ۲۷

با هدف کسب رضایت شما مشتریان عزیز، محصولات خود را بدون واسطه و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه میدهد. همچنین سیستم مشاوره در خرید به منظور انتخاب بهترین راه حل پروژه های صنعتی و انتخاب بهترین محصول با توجه به نیاز مشتریان، برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

برای دیدن جدیدترین محصولات به اینستاگرام ما بپیوندید.

ٖ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

مطالعه بیشتر...

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.