تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

آموزش نحوه عملکرد موتور الکتریکی به زبان ساده

باسلام خدمت همراهان راستان کالا، موتور الکتریکی وسیله ای است که انرژی برق را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و در صنایع و محصولات مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد.

نحوه کار موتور الکتریکی

قابل ذکر است یکی از قطعات اصلی داخل موتور الکتریکی سیم پیچ می باشد. زمانی که موتور به برق متصل می شود، جریان برق از این سیم پیچ ها عبور می کند و باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شود.

در وسط سیم پیچ ها میله ای وجود دارد که به دور آن سیم پیچ ها قرار گرفته اند و در لایه بیرونی دو آهن ربا قوی وجود دارد، میله توسط یک میدان مغناطیسی احاطه می شود و در اثر عبور جریان از این میله بین سیم پیچ، آهن ربا و میله نیروی متقابلی به وجود می آید که باعث به حرکت درامدن میله و تولید انرژی مکانیکی می شود.

Internal components of the electric motor

مطالعه بیشتر: سرو موتور و کاربرد آن در صنعت

 

نحوه سیم پیچی موتور الکتریکی

سیم پیچی موتور ها در زمان قدیم به صورت دستی صورت می گرفته، در این روش احتمال بروز خطا وجود داشت ضمن اینکه محاسبه تعداد دور سیم پیچ مورد نیاز برای توان مشخص موتور کاری دشوار بود. امروزه تمامی این مراحل در کارخانه ها به صورت اتومات انجام میگرد و دارای درصد خطا بسیار پایینی می باشد و می توان تعداد بیشتری در زمان کمتری نیز تولید نمود. در ادامه ویدیویی برای شما قرار داده ایم با نحوه سیم پیچی اتومات در کارخانه آشنا بشوید.

مقاله پیشنهادی:  مبدل برق DC به AC: اصول کارکر؛ انواع مبدل؛ کاربرد مبدل

انواع مختلف موتورهای الکتریکی

هنگام خرید موتور الکتریکی، معمولاً سوال می شود که کدام فناوری بهتر است، AC یا DC. اما واقعیت این است که انتخاب شما به کاربرد و هزینه ها بستگی دارد.

مطالعه بیشتر: سرو موتور چیست؟ خرید سرو موتور با قیمت مناسب

موتورهای AC

موتورهای AC یا موتور جریان متناوب در بسیاری از موارد از جمله کنترل سرعت بسیار انعطاف پذیر هستند. برخی از مزایای اصلی این موتورها عبارتند از:

  • نیاز به برق کمتر برای شروع کار
  • شتاب کنترل شده
  • سرعت عملیاتی قابل تنظیم
  • هزینه ی تعمیر و نگهداری پایین
  • اتصال آسان
  • کاهش اختلالات خط برق

موتورهای DC

موتورهای DC اولین نوع موتورهایی بودند که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.

این موتور نوعی موتور الکتریکی دوار است که انرژی الکتریکی با جریان مستقیم را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌ کند. هزینه های اولیه این سیستم برای واحدهای کم قدرت، معمولاً کمتر از سیستم های AC است.

سرعت موتورهای DC را می توان با تغییر ولتاژ تغذیه کنترل کرد. این موتورها در دامنه وسیعی از ولتاژ در دسترس هستند، اما محبوب ترین نوع آنها 12 و 24 ولت است. برخی از مزایای موتورهای DC عبارتند از:

  • نصب آسان
  • کنترل سرعت در محدوده وسیع
  • شروع بکار سریع
  • گشتاور بالا

موتورهای DC بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند از ابزار و وسایل کوچک گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی و بالابرها استفاده شوند.

ممنون از اینکه همراه ما بودید شما می توانید انواع سرو موتور را از فروشگاه راستان کالا با قیمت مناسب خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی راستان کالا یکی از فروشگاه های آنلاین ایران است که در زمینه :

مقاله پیشنهادی:  تنظیمات اینورتر اینوت و پارامترهای کنترلی invt

فعالیت میکند.

شرکت فنی مهندسی راستان(راستان کالا) مشاوره، آموزش، فروش و اجرا پروژه های اتوماسیون صنعتی و وارد کننده اینورتر، سروموتور، قطعاتcnc و PLC ،HMI در کشور با کادری مجرب بیش از بیست سال تجربه می باشد.

با هدف کسب رضایت شما مشتریان عزیز، محصولات خود را بدون واسطه و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه میدهد. همچنین سیستم مشاوره در خرید به منظور انتخاب بهترین راه حل پروژه های صنعتی و انتخاب بهترین محصول با توجه به نیاز مشتریان، برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

برای دیدن جدیدترین محصولات به اینستاگرام ما بپیوندید.

ٖ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

مطالعه بیشتر...

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.