تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

چگونه یک محور سی ان سی CNC حرکت می کند؟!

سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه یکی از کارها و خدماتی که در راستان کالا صورت میگیره انجام پروژه های صنعتی و اتوماسیون صنعتی می باشد. در اینجا یک پروژه اتوماسیون صنعتی حرکت محور سی ان سی CNC انجام شده و قراره ما این پروژه را برای شما معرفی کنیم تا با مفهوم اتوماسیون صنعتی و قطعاتی که در این پروژه استفاده شده بیشتر آشنا شوید. همراه ما باشید…

معرفی تابلو دستگاه سی ان سی CNC

اینجا چیزی که مشاهده می کنید تابلو صنعتی هست که روی آن یک صفحه نمایش لمسی که به آن HMI گفته می شود نصب شده و محوری که در بالای عکس مشاهده می کنید، یک محور حرکت خطی است. این محور با یک سرو موتور که با گیربکس خورشیدی بسیار دقیق متصل شده کار می کند. و باعث می شود محور حرکت خطی چپ و راست داشته باشد.

how does a cnc axis move industrial automation project photo 1

 

بیشتر بخوانید: اچ ام ای Hmi یا Human Machine Interface چیست؟

 

معرفی قطعات داخلی تابلو و نحوه کار با صفحه نمایش آن

همانطور که مشاهده می کنید این تابلو به ترتیب (چپ به راست) دارای درایو سرو موتور، پی ال سی، منبع تغذیه و فیوز های حفاظتی می باشد. خوب تابلو را روشن می کنیم و ملاجظه می کنید صفحه نمایش روشن می شود و می توان با آن محور را کنترل کرد. این کنترل کردن محور یا به صورت دستی انجام می شود و یا پی ال سی آن برنامه نویسی می شود تا به صورت اتومات با دقت بسیار زیاد حرکت کند.

مقاله پیشنهادی:  اینورتر INVT سری GD10 معرفی کامل این درایو اینوت

ما می توانیم مقدار حرکت به دو طرف، سرعت حرکت و… را تنظیم کنیم.

how does a cnc axis move industrial automation project photo 4

 

مشاهده بیشتر: خرید انواع پی ال سی PLC در راستان کالا

 

شما در اینجا با قطعات برقی اتوماسیونی آشنا شدید، یک محصول مانند صفحه نمایش لمسی که به آن اچ ام آی HMI گفته می شود که برنامه پذیر است، و همچین سرو موتور و درایو آن که برای پروژه های حساس که به دقت بالا نیاز دارند مانند پروژه های CNC استفاده می شوند استفاده شده است.

how does a cnc axis move industrial automation project photo 2

به طور خلاصه اگر قطعات این تابلو و پروژه را به دو دسته اصلی قطعات قدرت (مکانیکی) و قطعات فرمان تقسیم می کنیم که شامل:

قطعات قدرت (مکانیکی):

سرو موتور

گیربکس

محور خطی

قطعات فرمان:

پی ال سی PLC

البته در نظر داشته باشید در کنار پی ال اسی قطعات دیگری هم مانند فیوز، منبع تغذیه همچنین درایو سرو موتور و… قرار گرفته می شود که همه اینها پکیج کلی این دستگاه را تشکیل می دهند.

این یک پروژه ساده از فرایند اتوماسیونی است که شما الان ملاحضه کردید و با قطعات آن آشنا شدید. اما در پروژه های بزرگ تر دستگاه های سی ان سی دارای تعداد محور های بیشتر و پیچیده تری هستند اما به طور کلی نحوه عملکرد آنها به شکلی که توضیح داده ایم می باشند.

how does a cnc axis move industrial automation project photo 3

ممنون از اینکه همراه ما بودید شما می توانید انواع قطعات سی ان سی CNC را از فروشگاه راستان کالا با قیمت مناسب خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی راستان کالا یکی از فروشگاه های آنلاین ایران است که در زمینه :

مقاله پیشنهادی:  آموزش اینورتر اینوت - جلسه پنجم: سری GD200L

فعالیت میکند.

شرکت فنی مهندسی راستان(راستان کالا) مشاوره، آموزش، فروش و اجرا پروژه های اتوماسیون صنعتی و وارد کننده اینورتر، سروموتور، قطعاتcnc و PLC ،HMI در کشور با کادری مجرب بیش از بیست سال تجربه می باشد

با هدف کسب رضایت شما مشتریان عزیز، محصولات خود را بدون واسطه و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه میدهد. همچنین سیستم مشاوره در خرید به منظور انتخاب بهترین راه حل پروژه های صنعتی و انتخاب بهترین محصول با توجه به نیاز مشتریان، برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

برای دیدن جدیدترین محصولات به اینستاگرام ما بپیوندید.

ٖ

اشتراک گذاری

2 دیدگاه در “چگونه یک محور سی ان سی CNC حرکت می کند؟!

  1. آواتار علی ذاکرحسینی علی ذاکرحسینی گفت:

    چقدر ویدیو مفید و خوبی بود، برای امثال من که آشنایی زیادی نداشتم کاملا متوجه ویدیو و توضیحات تون شدم جالب بود😁😍

    1. خوشحالیم براتون مفید بوده😊❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه بیشتر...

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.