تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

باسلام ضمن تبریک سال نو؛ راستان کالا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تلفن تماس جهت استعلام قیمت و موجودی محصول: 09158910345

راهنمای شناسایی کد ریل و واگن هایوین

با سلام، کارشناسان شرکت مهندسی راستان در این مقاله تلاش کرده اند تا نحوه شماره گذاری و کد گذاری ریل و واگن های هایوین را بیان کنند تا شما براحتی ریل و واگن مورد نظر خودتون را ثبت سفارش و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ های فارسی و انگلیسی محصولات برند هایوین Hiwin

 

راهنمای شناسایی کد ریل و واگن های هایوین

سری واگن

سری واگن نشان دهنده کاربرد و ویژگی های کلی واگن است. شرکت هایوین انواع مختلفی از واگن های خطی را تولید می کند که هر کدام از آنها دارای سری خاصی هستند. سری های هایوین عبارتند از:

  • HG: برای ماشین آلات CNC
  • EG: برای سیستم های اتوماسیون صنعتی
  • WE: برای ماشین آلات یا کاربردهای تک محور
  • RG: برای کاربردهای سنگین و استحکام بالا
  • MGN/MGW: برای کاربردهایی مانند دستگاه های پزشکی، دستگاه های نیمه هادی و همچنین صنایع با تکنولوژی بالا
  • QH/QE: دارای سرعت بالا و صدای بسیار کم

مدل واگن

مدل واگن نشان دهنده شکل و طراحی کلی واگن است. واگن های هایوین در دو مدل لبه دار (W) و بدون لبه (H) تولید می شوند. واگن های لبه دار دارای استحکام و ظرفیت باربری بیشتری نسبت به واگن های بدون لبه هستند.

سایز واگن

سایز واگن نشان دهنده عرض ریل هایی است که واگن روی آنها حرکت می کند. سایز واگن ها با واحد میلی متر بیان می شود. واگن های هایوین در سایزهای 15، 20، 25، 30، 35، 45، 55، 65 میلی متر تولید می شوند.

نوع بار قابل تحمل

نوع بار قابل تحمل نشان دهنده ظرفیت باربری واگن است. واگن های هایوین در دو نوع C و H تولید می شوند. واگن های C دارای ظرفیت باربری کمتری نسبت به واگن های H هستند.

مقاله پیشنهادی:  اینورتر دستگاه نانوایی و درایو مخصوص تنور نان

نوع پیچ خوری

نوع پیچ خوری نشان دهنده محل قرارگیری پیچ هایی است که برای اتصال واگن به ریل استفاده می شوند. واگن های هایوین در سه نوع پیچ خوری A (از بالا)، B (از پایین) و C (از بالا و پایین) تولید می شوند.

پیش بارگذاری

پیش بارگذاری به میزان نیرویی گفته می شود که قبل از شروع حرکت به واگن وارد می شود. پیش بارگذاری باعث کاهش سایش و افزایش عمر واگن می شود. واگن های هایوین در دو سطح پیش بارگذاری ZO و ZA تولید می شوند. مقدار پیش بارگذاری ZA از ZO بیشتر است.

دقت واگن

دقت واگن به میزان خطا در حرکت آن اشاره دارد. واگن های هایوین در سه سطح دقت C، H و P تولید می شوند. دقت P بالاترین سطح دقت است.

سایر ویژگی ها

در برخی از موارد، ممکن است کد واگن های هایوین شامل حروف یا اعداد دیگری نیز باشد. این حروف یا اعداد نشان دهنده ویژگی های خاص دیگری از واگن هستند که در کاتالوگ های شرکت هایوین توضیح داده شده است. به عنوان مثال، حرف E2 نشان دهنده واگن های دارای سیستم روغن سر خود است.

مثال

HG W 25 C A E ZA P + ZZ/E2

این کد نشان دهنده یک واگن خطی لبه دار (W) با سایز 25 میلی متر (25) از سری HG (HG) است که دارای ظرفیت باربری بالا (C)، پیچ خوری از بالا و پایین (A)، پیش بارگذاری متوسط (ZA) و دقت متوسط (P) است. همچنین، این واگن دارای محافظ گرد و غبار (ZZ) و سیستم روغن سر خود (E2) است.

توجه:

کد واگن های هایوین ممکن است در طول زمان تغییر کند. برای اطمینان از صحت کد واگن مورد نظر خود، لطفا به کاتالوگ های شرکت هایوین مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی:  تفاوت اینورتر اینوت سری GD270 با سری جدید GD27

راهنمای شناسایی کد واگن های هایوین

برای مثال کد زیر را در نظر بگیرید:

                                             HG W 25 C A E ZA P + ZZ/E2

کد واگن های هایوین از حروف و اعداد تشکیل شده است که هر کدام از آنها نشان دهنده یک ویژگی خاص از واگن هستند. در ادامه به توضیح هر یک از این ویژگی ها می پردازیم:

  • حرف اول (HG): نشان دهنده سری واگن است. شرکت هایوین انواع مختلفی از واگن های خطی را تولید می کند که هر کدام از آنها دارای سری خاصی هستند.

  • حرف دوم (W): نشان دهنده مدل واگن است. در صورتی که این کد W باشد نشان دهنده مدل لبه دار یا بال دار و در صورتی که این کد H باشد نشان دهنده بدون بال یا مربعی بودن واگن است.

  • عدد سوم و چهارم (25): نشان دهنده سایز واگن است. سایز واگن ها با واحد میلی متر بیان می شود.

  • حرف پنجم (C): نشان دهنده نوع بار قابل تحمل در واگن است. واگن های هایوین در دو نوع C و H تولید می شوند. واگن های C دارای ظرفیت باربری کمتری نسبت به واگن های H هستند.

  • حرف ششم (A): نوع پیچ خوری واگن را مشخص می کند. واگن های هایوین در سه نوع پیچ خوری A (از بالا)، B (از پایین) و C (از بالا و پایین) تولید می شوند.

  • حرف هفتم (E): در صورت وجود نشان دهنده واگن های ویژه است. واگن های ویژه هایوین دارای ویژگی های خاصی مانند مقاومت در برابر خوردگی یا دمای بالا هستند.

  • حروف هشتم و نهم (ZA): نشان دهنده پیش بارگذاری واگن هستند. پیش بارگذاری به میزان نیرویی گفته می شود که قبل از شروع حرکت به واگن وارد می شود. پیش بارگذاری باعث کاهش سایش و افزایش عمر واگن می شود.

  • حرف دهم (P): نشان دهنده دقت واگن است. دقت واگن به میزان خطا در حرکت آن اشاره دارد. واگن های هایوین در سه سطح دقت C، H و P تولید می شوند. دقت P بالاترین سطح دقت است.

  • حرف یا حروف یازدهم و دوازدهم (ZZ/E2): نشان دهنده سایر ویژگی های واگن هستند. به عنوان مثال، حرف E2 نشان دهنده واگن های دارای سیستم روغن سر خود است.

مقاله پیشنهادی:  چگونه یک محور سی ان سی CNC حرکت می کند؟!

راهنمای شناسایی کد واگن های هایوین

راهنمای شناسایی کد ریل های هایوین

برای نمونه کد زیر را در نظر بگیرید:

                                             HG R 25 1200 E P + RC

راهنمای شناسایی کد ریل های هایوین

کاتالوگ :

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لینیر گاید (ریل و واگن) ساخت شرکت هایوین این کاتالوگ را مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ های فارسی و انگلیسی محصولات برند هایوین Hiwin

ممنون از اینکه همراه ما بودید شما می توانید انواع قطعات سی ان سی را از فروشگاه راستان کالا با قیمت مناسب خریداری کنید.

ٖ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

مطالعه بیشتر...

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.